lørdag den 10. januar 2009

The Beginning of a Beautiful Friendship?

Det er dejligt at være blevet gode venner med Dansk Industri. Jeg har lidt tvivl om, hvor langt venskabet holder (fx plejer venner at gøre sig umage med at gengive hinandens sysnpunkter korrekt), men det kan selvfølgelig være indledende misforståelser. Når jeg nu har fået mig en magtfuld ny ven (den slags har jeg ikke for mange af i universitetspolitiske sammenhænge), så må jeg vel hellere benytte mig lidt af det. Så: kære nye ven, vi har i universitetsverdenen forfærdelig brug for en afbureaukratisering, vi har forfærdelig brug for en omfattende ledelsesreform, og vi har forfærdelig brug for ikke evig og altid at skulle omsætte vore tanker til fakturaer og på andre måder orientere os efter lokale behov i dansk erhversliv. Hvis DI går aktivt og lyttende ind i en diskussion af disse forhold uden konstant hensyn til DI-medlemmernes nærsynede egeninteresser, så kan dette være the beginning of a beautiful friendship.

Ingen kommentarer: