torsdag den 12. marts 2009

Hvem bliver ny videnskabsminister?

Man må formode, at Sander er en af dem, der står for fald, når Fogh rejser. Ikke på grund af utilfredshed fra universiteter og forskere, men fordi han er "dumpet af erhvervslivet" (se Forskerforum, www.forskeren.dk), og på grund af kritik fra eget bagland for passivitet.

Jeg holder på, at efterfølgeren bliver Malou Aamund. Hun har næse for karriere, blev valgt for Ny Alliance, så skuden synke, og skiftede straks, efter kun tre måneder til Venstre. Hun har stemt loyalt for regeringen i mærkesager, som Ny Alliance ellers var imod, så regeringens flertal igen var sikret. Det er klart, at hun må have taget sig betalt for det, og indtil nu er det da blevet et ordførerskab for forskning og medlemskab af Lars Løkkes ny tænketank. Så hun er et rigtig godt bud - med mindre hun da stræber højere allerede.

2 kommentarer:

Sune Auken sagde ...

PROFETKONKURRENCE!!! Jeg har altid syntes at bloggen her manglede nogle gameshows og konkurrencer til at give den lidt pep.

Jeg vil se Sander væltet, før jeg tror på det. Men han gav da sig selv et pænt puf, da han på Danmarks Forskningspolitiske Råds seminar forleden erklærede, at evalueringen af universitetsloven ikke på nogen måde kunne føre til andet end småjusteringer.

Mit eget gæt er Lykke Friis, som ville have en række fordele for Fogh, blandt andet en højere grad af legitimitet, da hun kommer fra systemet og har en imponerende offentlig profil.

Lad mig tilføje profetkonkurrencen et underspørgsmål: "Hvem kunne egentlig gøre det VÆRRE end Sander?"

Anonym sagde ...

Til det sidste: Bertel Haarder!