fredag den 19. februar 2010

Fortættet hygge på geo KU og AU

Fra en varm underjordisk kilde i omegnen af Geologisk Institut v. KU bringer vi her en læk, simpelthen fordi den ikke længere kan holdes tilbage. Ikke vores ord igen, og bloggens kildebeskyttelse er absolut. – (red.).

"Just hjemkommet fra Fur i går aftes i frygteligt vejr, så at jeg lige ku' nå DNF, så kan jeg heller ikke komme idag, fordi jeg skal have fat i mine børnebørn ved 15-tiden - lidt ærgerligt (ikke børnebørnene - de er bare pragtfulde).
Fik I osse diskuteret den nuværende KU situation?? En nyhed: Jeg var omkring Geol Inst, AU, og der har de hidtil ikke rigtigt hørt om 'fortætningsprocessen' som relevant for dem - det er den nu, der stod flyttekasser overalt - wellcome to the 'real world' ! Er det ikke fortrøstningsfuldt - det er ikke kun os det går ud over (jeg har forstået, at alle andre universiteter faktisk vinder penge ved 'huslejeaftalen', hvorfor det jo er umuligt at få rektorkollegiet til at protestere over dette, hvis dette stadigt existerer). Og jeg kan med stolthed fortælle, at på det storkommunale plan med sammenlægning af museer under deres ansvar, der går det om muligt endnu værre: naturhistoriske museer bliver presset af de mange flere kulturinst/-paver på finansiering og det hele - de hygger sig li'som fortættede univ med færre ansatte, så at vi nu vel skal fortættes endnu mere.
Det mest sindsyge (måske ??): Geolog bibliotek hér er blevet helt lukket - bøgerne bliver vel smidt ud, for hvem gider læse sådan noget gammelt bras, der ikke er på nettet ??
M v h - kan i 'hygge videre' ... X"

Ingen kommentarer: